Kiedy zdecydować się na wdrożenia systemu?
Wdrożenia systemu IT mogą potrwać nawet kilkanaście miesięcy, co pokazuje, z jak poważnym przedsięwzięciem musi się zmierzyć firma. Z tego względu rzadko kiedy wdrożenia IT przeprowadza się samodzielnie, a taka usługa to zwykle dość poważny wydatek. Czy warto go ponieść i jaką korzyść z wdrożenia osiągnie przedsiębiorca?
Czym są wdrożenia IT?
Wdrożenie systemu to kilkuetapowy proces instalacji i uruchomienia wybranego oprogramowania. System jest instalowany przede wszystkim na firmowych komputerach, ale wiele programów obejmuje dodatkowo tablety, smartfony oraz inne urządzenia, dzięki czemu system staje się dostępny także dla pracowników terenowych lub będących na home office. Po instalacji zaczyna się etap migracji danych, a następnie testowanie systemu. Na koniec użytkownicy przechodzą szkolenie.
Co po wdrożeniu?
Współpraca z Enicom trwa nadal, ponieważ w ramach usługi klient może liczyć na opiekę serwisową oraz stały monitoring. Wsparcie techniczne obejmuje też aktualizowanie oprogramowania. Ponadto klient otrzymuje pełną dokumentację techniczną oraz instrukcje dla pracowników, którzy nadzorują funkcjonowanie firmowej infrastruktury informatycznej.
Dla jakich firm są wdrożenia IT?
Każda firma, która chce skomputeryzować swoją działalność, może zdecydować się na wdrożenie IT. System dobiera się odpowiednio do wielkości firmy, jej profilu oraz możliwości finansowych. Głównym celem wdrożenia jest lepsza wydajność – nowe rozwiązanie powinno zwiększyć produktywność firmy, ułatwić realizację zadań oraz poprawić komunikację między pracownikami wszystkich szczebli.
Nowoczesny system bardzo oszczędza czas, eliminuje dublowanie zadań i minimalizuje ryzyko błędów na każdym etapie. Dane są lepiej chronione i wygodniej się je przetwarza, można też określić różne stopnie dostępności dla wybranych pracowników.
Kiedy opłaca się to robić?
Wdrożenie IT musi być ekonomicznie uzasadnione. Inaczej mówiąc, należy wybrać taki system, który rzeczywiście usprawni pracę. Tanie, mało funkcjonalne programy na niewiele się zdadzą i mogą nawet przyczynić się do sporych strat finansowych, bo zupełnie zdezorganizują pracę danego zakładu. Klient powinien też współpracować z wykonawcą wdrożenia oraz stosować się do jego wskazówek podczas prac i po ich zakończeniu.